Writing for the Communications Professional
このコースでは、レポートやメモ、ブランディング、マーケティング、広告など、社内外のコーポレートコミュニケーションに関連する基本的なライティングスキルに焦点を当てます。広告コピー、プレスリリース、レポート作成など、クリエイティブなライティングスキルの向上を目的とした課題や演習を行います。受講生はさまざまなコーポレート・コミュニケーションについてしっかりと考え、実行するための基本的なスキルを身につけることができます。米国の企業経営者を対象とした調査では、効果的なライティングスキルは最も評価されるスキルの一つであることが常に明らかになっています。
1. Gain fundamental skills for thinking critically about, and be able to execute a variety of corporate communications skills.
2. Gain greater writing clarity and power across a variety of professional applications.
2. Gain greater writing clarity and power across a variety of professional applications.
Persons who might find this course valuable include anybody with an interest in improving the clarity and power of his or her writing across a variety of professional applications.
Recommended: The Economist Style Guide, 11th edition
Dan Sloan
マルチメディアを駆使し、経験豊富なジャーナリストとして活躍。17年間ロイター通信に勤めた後、「ユーロビズジャパン」や他メディアで執筆している。「Playing to Wiin: Nintendo and the Video Game Industry's Greatest Comeback」の著者であり、様々な専門団体や教育機関で時事問題、コーポレートコミュニケーション、日本をテーマに講演する他、大学で教鞭を執る機会も多い。現在は日本外国特派員協会の役員であり、過去には同協会の会長を務めた。